Det finns inga gamla vägar till nya mål

Strategi

Var ska vi? Varför ska vi dit? Hur når vi våra mål? Vem pratar vi med och hur ofta? I vilka kanaler och när?

Strategi är egentligen ett ganska diffust ord för något som egentligen handlar om att besvara frågor som gör att vi slutändan tar rätt beslut.

Flera av oss har erfarenhet av ledande roller på små och stora bolag, vilket vi såklart nyttjar i alla våra kundprojekt.

Med det sagt, desto tidigare du involverar oss – desto mer kan vi ge dig!

Idé och koncept

Allt börjar med en bra idé. För det är ju inte själva broschyren eller hemsidan som är målet i sig, eller hur? Det handlar om att sprida en idé, ett budskap eller en produkt på allra bästa sätt.

Hur vi sedan tar oss dit – det är nästa fråga. Vi pratar om vad vi vill att målgruppen ska veta, känna och göra. Därifrån hittar vi våra vägar till största möjliga effekt.

Vi älskar när vi får vara med från början och tillsammans sätta hela konceptet och idén.

Kommunikation

Ordet som omfattar allt. Men hur kommunicerar just ni? Vi har skapat både en och två kommunikationsstrategier och budskapsplattformar genom åren. Ett grymt sätt att hjälpa dig att bygga ett tydligt, starkt varumärke med budskap som stöttar övergripande strategier och är relevant för er målgrupp.

Genomtänkt kommunikation behöver en boj att hålla sig i. En trygg plattform som gör att man kan ta ut svängarna på rätt sätt. Och kan utmana utan att lämna den trygga varumärkesbyggande hamnen som gör att ditt företag är sig själv.

Varumärke

Ett starkt varumärke – alla företags stora dröm. Oavsett om du vill stärka det du redan har eller bygga upp ett nytt hela från början så är det vår stora dröm att få vara med.

Att se ett varumärke växa från idé och vision till att sedan se en färdig grafisk profil, hemsida eller varför inte en gigantisk billboard. Ja, det är verkligen något speciellt och på något sätt kärnan i allt vi gör. För vad handlar egentligen inte om varumärket?

Affärsutveckling

Okej, vi inser att detta kan låta skumt. Liksom, ”jobbar en reklambyrå verkligen med affärsutveckling?” och det enkla svaret är: JA! Mycket av det vi gör touchar så många fler avdelningar och processer än bara marknadsföring och kommunikation. Börjar man gräva i ena ändan så hittar man ofta sådant man aldrig sökte.

Eftersom vi haft förmånen att ha insyn i många kunders organisationer har vi sett mycket. Mycket som du kan ha nytta av. För visst är det enklare att göra rätt från början?