VegTech är Sveriges ledande leverantör av växtsystem för byggföretag, fastighetsägare och offentlig sektor. När de gick samman med Urban Green vände de sig till oss på GoBrave för att stärka sitt varumärke och skapa en gemensam strategi för framtiden.
Utmaning
Efter sammanslagningen behövde VegTech och Urban Green hantera två varumärken med liknande erbjudanden. Utmaningen låg i att göra strategiska val och bygga en gemensam varumärkesplattform som utnyttjade styrkorna från båda företagen. Målet var en tydligare position på marknaden och en enhetlig riktning framåt.
Lösning
Vi började med en workshop tillsammans med ledningsgruppen för att få en djupare förståelse för företagets utmaningar, kundernas behov och visionen för framtiden. Kundundersökningar och intervjuer med medarbetare gav oss ännu fler insikter.
En gemensam nämnare bland kunderna, oavsett bransch, är viljan att skapa grönare och mer hållbara miljöer. VegTechs viktiga uppdrag att leda vägen mot en grönare framtid blev en central del av arbetet. Utifrån detta skapade vi varumärkeslöftet “Din partner för gröna visioner.” Detta löfte blev grunden för VegTechs nya kommunikationsplattform och visuella identitet.
Resultat
Varumärkesarbetet har inte bara gjort VegTechs erbjudande tydligare för marknaden utan också lagt grunden för en gemensam företagskultur. Med sitt nya varumärkeslöfte och kommunikationsplattform har VegTech definierat sin verksamhet och sin vision. Det nya visuella uttrycket binder samman alla delar, vilket bland annat syns tydligt på deras nya webbplats.
Kontakta oss
Vill du veta mer eller är du intresserad av vad vi kan göra för ditt företag?
Hör av dig till info@gobrave.se / 0470-78 37 00