Nu söker vi nya medarbetare. Kom och jobba med modig kommunikation i GoBrave-familjen! Läs vidare
GoBrave

/ Stories.

  • E-handel
  • Film
  • GoBananas
  • Idé & koncept
  • Innehåll & kampanjer
  • Lediga jobb
  • Strategi & varumärke
  • Webbutveckling
  • Webbcopy, storytelling i sociala medier, video eller redaktionell text. Innehåll tar många olika former när vi vässar våra kunders kommunikation. Vill du hjälpa oss på GoBrave hitta nya vägar att göra det svåra enkelt?

    Din profil

    Nu söker vi dig, en content manager med god förmåga att producera innehåll och anpassa det för publicering i olika format och kanaler. Du är van vid att arbeta mot skiftande målgrupper i olika projekt och att skruva på innehåll efter mottagarens förutsättningar. Storytelling, sociala medier och digital kommunikation ligger dig varmt om hjärtat, och du har en grym fingertoppskänsla för vad som funkar i olika kanaler.

    Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom kommunikation eller marknadsföring och att du arbetat i några år inom området. Kanske är du kommunikatör i grunden, jobbar inhouse med content marketing eller som webbredaktör. Du kan arbeta både självständigt i dialog med kund och som del i ett kreativt team i större projekt.

    Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett måste.

    Dina arbetsuppgifter

    Du tar tillsammans med byråns övriga kreatörer fram koncept och idéer för innehållsdriven kommunikation.

    Du bearbetar och producerar innehåll (t.ex. copy, foto, rörligt) för publicering i digitala kanaler.

    Du är med och sätter upp aktivitetsplaner för innehåll i kampanjer och löpande kommunikation i sociala medier

    Du håller i redaktörskap för våra kunders olika kanaler – t.ex. webb, sociala medier, kundtidning etc.  

    Tidigare erfarenheter och kunskaper inom dessa delar är ett plus:

    • Vana vid digitala kampanjer i sociala medier
    • Kunskaper inom bildhantering/videoredigering i exempelvis Adobe CC samt erfarenhet av CMS-verktyg
    • Språkkunskaper utöver svenska
    • Grundläggande förståelse inom SEO, erfarenhet av webbanalys och kunskaper i analysverktyg som Google Analytics.

    Det här får du

    GoBrave är en idédriven fullservicebyrå inom varumärkesstrategi, kreativ reklam och digitala upplevelser. En brokig och skön blandning av generalister och specialister. Juniorer och seniorer. Copywriters, art directors och pr-konsulter. Systemutvecklare, UX-designers och varumärkesstrateger. Men framförallt är vi en härlig arbetsplats där vi tar hand om varandra och våra kunder.

    Arbetsort: Växjö och/eller Kalmar

    Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

    Arbetstid: Heltid.

    Sista ansökningsdatum: Intervjuer sker löpande och vi vill ha din ansökan senast den 20/11 2018.

    Startdatum: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

    Ansökan: Välkommen att mejla din ansökan och CV till vår vd Mats Karlsson på mats@gobrave.se. Har du frågor får du gärna mejla även dem till Mats eller slå honom en signal på 070 416 77 82. Din ansökan behandlas självklart konfidentiellt.

    IST har de senaste åren gjort en omfattande förflyttning från att vara ett renodlat teknikföretag till att sätta lärandet främst. Visionen är att alla har rätt till en bra skola. GoBrave hjälper till med att få ut budskapet både internt och externt med hjälp av film, pr, events och aktiviteter i sociala medier.

    2016 blev ett mycket bra år för IST– finansiellt det bästa i företagets historia. I årsredovisningen This is IST presenteras människorna, visionerna och innovationerna som gjorde siffrorna möjliga. För att förmedla detta jobbade vi med redaktionella metoder och presenterade innehållet i ett klassiskt magasinsformat. Eller som IST själva uttrycker det, ”an ordinary annual report in an extraordinary way”.

    Motoman är ett välkänt varumärke inom robotar och automatisering och ingår i den globala koncernen Yaskawa. Bolagen upplevde att det fanns en otydlighet kring kopplingen mellan koncerntillhörigheten och att Motoman fortfarande var ett eget, aktivt varumärke. Företaget Informera fick i uppdrag att skapa en kommunikationsplan för att reda ut begreppen och vände sig till oss på GoBrave som samarbetspartner för web. Tillsammans skapade vi en ”konceptwebb” på temat Yaskawa tillverkar Motoman-robotar. Webbplatsen har adressen motomanrobot.se och här visas, på ett modernt och profilerande sätt,  produkterna upp – liksom fördelarna med automatisering. Vi använde mycket film och animationer för att visualisera möjligheterna som automatisering med Motoman erbjuder.

    Västkuststugan har satt spaden i marken vid gamla Folkparken-området i Växjö och ska bygga 230 moderna bostadsrätter. Tillsammans med Fastighetsmäklare Bergstrand ville de ha hjälp att skapa kommunikation för att väcka intresse för bostäderna och det centrala läget. Vi skapade en kampanjwebb under konceptet I Växjös hjärta som speglar såväl det centrala läget som de historiska banden till ett område med glädje och fest. Webben fylldes med inspirationsmaterial, bostadsfakta, filmer och information om den pågående försäljningen. Vi hjälpte även våra uppdragsgivare med mediaplan, PR och annat marknadsmaterial för både digitala och tryckta kampanjer.

    Känner du för att byta miljö till en mer kreativ och spännande arbetsplats? Då är du välkommen att söka dig till den växande familjen hos oss på GoBrave.

    Din profil

    Nu söker vi dig som tillsammans med oss och våra kunder vill definiera, planera och driva projekt. Du är bra på att lyssna och läsa av kundens behov och utifrån det ge förslag på kommunikativa lösningar. Dessutom är du en vass skribent som kan överraska vid tangenterna.

    Vi ser gärna att du har relevant utbildning inom kommunikation eller marknadsföring och framförallt att du har arbetat några år inom området. Du kan självständigt driva projekt av olika omfattning och karaktär. Du är van att hålla engagerade presentationer och kan leda möten med personer i ledande befattningar. Kanske är du journalist i grunden eller har du jobbat på en marknadsavdelning eller på en kommunikationsbyrå. Oavsett vilket så är du både en kreativ och affärsmässig teamplayer som får saker gjorda, är nyfiken och vågar göra fel.

    Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är ett måste.

    Dina arbetsuppgifter

    Du tar tillsammans med byråns övriga kreatörer fram koncept och idéer för tidsbestämda kampanjer och långsiktig kommunikation.

    Du skriver allt från webbcopy till pressmeddelanden, annonser, native-artiklar och trycksaker.

    Du förverkligar nya digitala strategier, målgrupps- och kanalanalyser för att utveckla våra kunders kommunikation.

    Du leder projekt från uppstart till slutleverans, ofta flera produktioner på samma gång.

    Tidigare erfarenheter och kunskaper inom dessa delar är ett plus:

    • Grundläggande förståelse inom SEO, erfarenhet av webbanalys och kunskaper i analysverktyg som Google Analytics.
    • Vana vid digitala kampanjer, marketing automation och datadriven marknadskommunikation
    • Språkkunskaper utöver svenska

    Det här får du

    GoBrave är en idédriven fullservicebyrå inom varumärkesstrategi, kreativ reklam och digitala upplevelser. En brokig och skön blandning av generalister och specialister. Juniorer och seniorer. Copywriters, art directors och pr-konsulter. Systemutvecklare, UX-designers och varumärkesstrateger. Men framförallt är vi en härlig arbetsplats där vi tar hand om varandra och våra kunder.

    Arbetsort: Växjö och/eller Kalmar

    Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse.

    Arbetstid: Heltid.

    Sista ansökningsdatum: Intervjuer sker löpande och vi vill ha din ansökan senast den 20/11 2018.

    Startdatum: Enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt.

    Ansökan: Välkommen att mejla din ansökan och CV till vår vd Mats Karlsson på mats@gobrave.se. Har du frågor får du gärna mejla även dem till Mats eller slå honom en signal på 070 416 77 82. Din ansökan behandlas självklart konfidentiellt.

    Tillsammans med Södra har vi utvecklat en idé och koncept för deras employer branding-arbete. Historiskt sett har arbetsgivarvarumärket Södra förutsatt att man känner till bolaget ganska väl. Nu skapade vi istället ett sammanhållande uttryck och en röd tråd – fast våra trådar blev gula, gröna, blå och vita. Idén utgick från ett personligt textanslag, ett modernt och kul bildmanér och integrerad kommunikation med annonser, webb och sociala medier. Bildmässigt användes Södras profilfärger och attribut som kopplar både till en person och till Södra. Individen hamnade i fokus.

    Liljeholmens Stearinfabrik är världens största tillverkare av stearinljus och ett av Sveriges äldsta nu verksamma företag. Företagets grundare, Lars Johan Hierta, tog stearinljuset till Sverige redan 1839. Mycket har hänt sedan dess men tillverkningsmetoden av stearinljusen är densamma idag som när allt började snart 180 år sedan. Och mysfaktorn med tända ljus är precis lika hög!

    Vi har haft ett långt och utvecklande samarbete tillsammans med Liljeholmens där vi bland annat hjälpt till med annonskampanjer, pr, sociala medier och ny webb. Vi bistår även löpande med styling och foto av miljöbilder – nedan ser du ett axplock. Kika in på liljeholmens.se för att ta del av hela ljusutbudet.

    Växjö Energi genomför en förflyttning av sitt varumärke och vi har varit en aktiv partner i detta arbete, dels genom olika kampanjer men också genom den nya logotypen och tillhörande grafiska profil. Vi har stärkt begrepp som innovation, flexibilitet och kundorienterat, och arbetat om färger, typsnitt, grafiska mönster med mera för att bättre spegla det bolag man är idag. Växjö Energi fyller 130 år under 2017, vilket vi också lyft fram i kampanjen genom storytelling, filmer och annan kommunikation i tryckt och digital form. 

    Att arbeta tillsammans med Börjes Tingsryd är en resa rätt in ett land av entusiastiska medborgare – hästfolket. Via sin splitter nya webbshop, som vi fått äran att bygga, och fyra egna varuhus marknadsför de tusentals produkter i sitt hästsportkoncept. Katalogen är en annan ingång till försäljning, och den gör vi också såklart. Här har vi skapat en schysst mix av utbud och redaktionella stories som stärker varumärkesupplevelsen till max. Vi ser också till att skapa tryck i Börjes sociala kanaler och sömmar ihop allt kampanjarbete med annonser i såväl print som digitalt.