Hic Construction är byggbolaget som vill utmana i en traditionell bransch. Genom en visuell profil som sticker ut, en tydlig webb och innehåll som lyfter aktuella projekt och medarbetare, har de tillsammans med oss på GoBrave skapat ett enkelt och levande kommunikationskoncept.

Utmaning
Nystartade Hic Construction ville 2020 sticka ut och göra saker på ett nytt sätt. Det gällde även kommunikationen. Hics mål och kärnvärden är gott rykte, nöjda beställare, hög tillgänglighet, engagemang och naturligtvis hållbarhet. Att på ett enkelt sätt nå ut med idén om att vara ett byggföretag som tänker annorlunda var viktigt. Det blev GoBraves uppdrag.

Idé
Vi började med att ta fram en ny visuell identitet och grafisk profil. Färgen blev det centrala elementet att bygga vidare kring och valet föll på en grön färg som sticker ut, och syns på allt från bilar till medarbetarnas arbetskläder. En tydlig webbplats som beskriver kärnvärdena blev också viktig för att kunna förmedla Hics vision.

Resultat
Hics logotyp och egna färg har blivit något för Hics medarbetare att samlas kring. I takt med att företaget växt har kommunikationen fått ta allt mer plats och GoBrave arbetar, tillsammans med Hic, löpande fram nytt material till webb, byggarbetsplatser, presentationer, sociala medier och annonser med mera. Hics inbjudande och moderna flöde i sociala medier hålls ihop av den gröna färgen och av en tonalitet som stämmer överens med vad Hic gör och står för. På det sättet sticker de ut i mängden – precis som det var tänkt.