När Elajo ville förflytta sitt varumärke till nästa steg valde de att göra det tillsammans med oss på GoBrave. Fantastiskt roligt tycker vi.

Elajo grundades redan 1958. Bolaget är sprunget ur el och elinstallation, men ligger idag i teknisk framkant inom flera områden som säkerhet, el, energi, klimat och konstruktion. I grund och botten ville Elajo bli ännu bättre på att berätta om sitt breda erbjudande och skapa en stolthet både internt och lokalt. Hitta något som binder ihop hela Elajoland, med alla dess kontor och tjänsteområden.

Med hjälp av workshops, intervjuer och ett intensivt samarbete landade vi så småningom i en ny varumärkes- och budskapsplattform, en uppdaterad grafisk profil och konceptet ”För framtidens Sverige”.

– Det bästa vi vet är att bli utmanade och skräddarsy innovativa lösningar tillsammans med våra kunder. Med budskapet För framtidens Sverige ska vi bli tydligare med hur vi bidrar till att Sverige funkar och utvecklas, säger Stefan Svensson, koncernchef på Elajo.