Gå till innehåll

När Wexnet firade sitt 25-årsjubileum ville de engagera fler genom att lyfta fram sin verksamhet och sina kunder. Vårt uppdrag var att skapa ett kommunikationskoncept som visade Wexnets samhällsuppdrag och potentialen med fiber. Kärnan i konceptet var en filmserie i dokumentär stil.

Wexnet, som är en del av Växjö Energi, har byggt och levererat fiber till kunder i Växjö, Alvesta, Tingsryd och Lessebo i över 25 år. Fibernätet, som sträcker sig flera hundra mil, ger både företag och privatpersoner snabb och säker uppkoppling. 

 

Uppdrag
Wexnet kom till oss med en utmaning. I samband med företagets 25-årsjubiléum ville de göra fler uppmärksamma på fiberns, och Wexnets, viktiga roll i samhället. Samtidigt ville de lyfta kundernas egna historier och drömmar. 

 

Lösning
Vi skapade kommunikationskonceptet “Med fiber är du del av något större”. Filmerna visade personliga berättelser från kunder som förverkligat sina idéer med fiber. De visades på Wexnets hemsida, på företagets sociala medier och användes i personliga möten. 

 

Resultat
Kommunikationen tydliggjorde vad Wexnet gör och hur fiber påverkar kunderna och samhället. Filmerna stärkte Wexnets varumärke och fick stor spridning på sociala medier. Konceptet lever vidare efter kampanjens slut, men då utan 25-årsjubiléumkroken.  

 

“Vi är väldigt nöjda med hur stort engagemang filmerna skapat”, säger Maria Bengtsson, chef för marknadskommunikation på Växjö Energi och Wexnet.   

 

Läs mer om Wexnet och se alla filmerna här.


Kontakta oss
Vill du veta mer eller är du intresserad av vad vi kan göra för ditt företag?
Hör av dig till info@gobrave.se / 0470-78 37 00