Sweden Rock Festival är för många sommarens höjdpunkt. Festivalen lockar varje år över 50 000 besökare från fler än 60 olika länder och för att allt ska fungera behövs naturligtvis både marknadsföring som lockar publiken att komma till Norje, men också tydlig kommunikation på plats.

Marketing Director Hannes Emeus på Sweden Rock

Uppdrag
2023 fyllde Sweden Rock 30 år och samtidigt behövde man hjälp från en kommunikationsbyrå som kunde producera många olika typer av marknadsföringsmaterial och profilerade produkter. En grafisk profil med ett tema för 30-årsjubiléet var satt, men behövde anpassas till olika kanaler med uppdaterad grafik och nya element. Vi på GoBrave fick chansen att bli samarbetspartner – och samarbetet håller i sig.


Lösning
Med hjälp av tydliga beställningar och deadlines från Sweden Rock har GoBrave jobbat metodiskt för att löpande producera det som behövs. En av GoBraves projektledare håller ihop produktionen, och fördelar uppdrag till medarbetare med olika kompetenser som i sin tur kan fokusera på att vara kreativa. Kontinuerliga avstämningar med Sweden Rocks medarbetare i Sölvesborg gör att inget hamnar mellan stolarna.


Resultat
Den som besöker Sweden Rock Festival möts av välkomnande dekor i entréerna, får ett armband runt handleden och ett bilpass. På festivalområdet läser man kanske en meny och blir guidad av olika hänvisningsskyltar. Inför festivalen har man troligen sett annonser på sociala medier eller tagit del av filmer som presenterar nya bandsläpp. Allt det och mycket mer görs även inför festivalen 2024 av oss på GoBrave. Kanske har det mest spektakulära uppdraget varit den 1,2 kilometer långa banderollen som ramar in hela området. Sådana utmaningar gillar vi!


Kontakta oss
Vill du veta mer eller är du intresserad av vad vi kan göra för ditt företag?
Hör av dig till info@gobrave.se / 0470-78 37 00