Utmaning
Efter sammanslagningen ställdes VegTech och Urban Green inför utmaningen att hantera två varumärken med liknande erbjudanden. De behövde göra strategiska val och skapa en gemensam varumärkesplattform, som utnyttjade båda bolagens styrkor och skapade förutsättningar för en tydligare position på marknaden.
Lösning
För att förstå VegTechs utmaningar, kundernas behov och företagets framtidsvision inledde vi arbetet med en workshop tillsammans med ledningsgruppen. Kundundersökningar samt intervjuer med medarbetare gav oss ytterligare kunskaper.
Oavsett bransch, delar företagets kunder en vilja att göra sina miljöer grönare och mer hållbara och VegTech har ett viktigt uppdrag att leda vägen mot en grönare framtid. Utifrån dessa insikter skapade vi varumärkeslöftet “Din partner för gröna visioner.” Detta blev grunden för VegTechs kommunikationsplattform och nya visuella uttryck.
Resultat
Varumärkesarbetet har både tydliggjort VegTechs erbjudande till marknaden och skapat förutsättningar för en gemensam företagskultur. Med sitt nya varumärkeslöfte och kommunikationsplattform har VegTech, tillsammans med oss, kunnat definiera sin verksamhet och sin vision. Det nya visuella uttrycket binder samman alla delar till en helhet, vilket bland annat blir tydligt på VegTechs nya webbplats.