Gå till innehåll

Med kundmagasinet Drivkraft når Växjö Energi sina företagskunder på ett sätt som sticker ut – i brevlådan. Samtidigt används innehållet flitigt i digitala kanaler för att maximera värdet av varje reportage.

Växjö Energi har varit en del av stadens utveckling sedan 1887. Idag erbjuder de moderna lösningar inom bredband, elnät, fjärrvärme och fjärrkyla till företag och privatpersoner.

Utmaning
Hur sticker man ut i en digital värld?

För att stärka relationen med sina företagskunder ville Växjö Energi närma sig på ett nytt sätt. Målet är att bli en inspirerande partner inom energilösningar och digitala tjänster. Svaret blev ett kundmagasin – något som skulle göra skillnad både externt och internt.

Lösning
En tidning som engagerar

Växjö Energi satsade på ett kundmagasin som speglar deras värderingar och expertis. Vi på GoBrave fick uppdraget att producera tidningen – från intervjuer och foto till design, layout och namngivning. Namnet Drivkraft speglar Växjö Energis roll som en drivande kraft i energiomställningen och deras ambition att inspirera sina företagskunder.

Magasinet distribueras till cirka 2 000 företagskunder och är fyllt med reportage, praktiska tips och kundcase. Dessutom har tidningen en digital förlängning – innehållet återanvänds i nyhetsbrev, sociala medier och på webben, vilket gör att det får nytt liv och når en ännu bredare publik.

Resultat
En uppskattad kanal för inspiration och dialog

Drivkraft har blivit ett uppskattat inslag hos företagskunderna och mätningar visar att tidningen är omtyckt.

– Tidningen hjälper oss att stärka relationen med kunderna och ger oss en möjlighet att visa upp våra tjänster och projekt på ett inspirerande sätt. Samtidigt lär vi oss mycket om våra kunder på vägen, säger Lotta Rydh, projektledare marknadskommunikation på Växjö Energi och Wexnet.

Samarbetet med GoBrave

Samarbetet mellan Växjö Energi och GoBrave har spelat en central roll i att skapa Drivkraft.

– Vi är väldigt nöjda. Ni bidrar med spetskompetens som vi själva saknar och har en god förståelse för vår verksamhet. Det gör att vi kan fokusera på våra styrkor, samtidigt som ni hjälper oss att utveckla idéer och skapa innehåll som verkligen når fram, säger Lotta.

Ta del av Drivkraft här >>


Redo att skapa tidning och inspirerande content?

Vi hjälper dig från första idé till färdig produktion – med produktionsledning, foto, text och layout.
Hör av dig till info@gobrave.se / 0470-78 37 00