Har du också fullt upp med att leverera i vardagen – samtidigt som du försöker hinna med att förstå allt som förändrar spelplanen för hur vi leder, utvecklar och kommunicerar? Då ska du komma till Spanarna – en morgon då Jennie Isberg och Therese Ekdahl från GoBrave spanar in i framtiden tillsammans Rebecca Elmforsen och Maria Rehn från Kryast. Välkommen! Anmäl dig här.

Spanarna är ett tillfälle att lyfta blicken och få en stund för reflektion. Förutom våra fyra spaningar blir det frukost och mingel.
När: 28 augusti klockan 07.30–09.30 (frukost från 07.30)
Var: Öjaby Herrgård, Växjö
Anmäl dig senast 22 augusti!
Detta kommer vi att spana kring:
- Inre utveckling – nyckeln till hållbarhet i praktiken.
För att nå FN:s hållbarhetsmål krävs mer än teknik och struktur – det krävs människor med förmåga att samarbeta, lyssna, reflektera och agera med mod. Det är här Maria Rehns spaning kring Inner Development Goals (IDG) kommer in. IDG lyfter fram de mänskliga färdigheter som stärker både arbetskulturen och vår kollektiva förmåga att möta komplexa utmaningar. För HR och ledare blir inre utveckling inte bara en värdegrund – utan en strategisk resurs för hållbar förändring och engagerade team. - Från intranät till närvaro.
Nyhetsbrev, intranät och kvartalsmöten i all ära – men de får aldrig bli grunden i internkommunikationen. Therese Ekdahls spaning är att medarbetare ställer allt högre krav på att förstå förändringar, mål och arbetssätt i realtid, inte när de redan skett. Internkommunikationen behöver därför leva i vardagen och bygga på en upparbetad trygghet och tillit, vilket ställer höga krav på chefer och ledare. Intranätet ska såklart vara kvar men i en annan roll. - Framtidens arbetsliv kräver mer än rekrytering.
En allt mer åldrande befolkning ställer nya krav på vårt samhälle i stort. Antalet invånare över 80 år kommer att öka med nästan 50 procent de närmsta tio åren, vilket ökar behovet på äldreomsorg och vård. Prognoserna för Sverige visar samtidigt på minskat barnafödande och minskad invandring. Utmaningarna finns både inom privat och offentlig verksamhet och är betydande. Rebecca Elmforsen spanar kring hur arbetsgivare i framtiden behöver satsa allt mer på att bibehålla medarbetare med även jobba med nya arbetssätt, teknikutveckling, digitalisering, samverkan över organisationsgränser och ökad effektivitet - Snygg yta räcker inte – varumärket avgörs på insidan.
Det blir allt viktigare att skapa stolthet och internt engagemang i företagets externa kanaler. Jennie Isberg spanar kring hur den interna kommunikationen spelar en betydligt större roll för hur trovärdigt varumärket uppfattas externt. Och hur man för att lyckas kommer behöva börja inifrån om det ska kännas äkta utåt. Det handlar om att skapa ett verkligt engagemang – inte bara ett snyggt yttre. Att ”sminka grisen” funkar helt enkelt inte.
Varmt välkommen!